perjantai 24. huhtikuuta 2009

Onnenpotkuja-Lucky me

Uskomatonta! Siivosin tuota rättikasaa takaisin laatikkoon, ja löysin puuttuvan koristenauhan O__o No, pitihän se soffa väkertää valmiiksi (paitsi sohvatyynyjä) ja laittaa esittelyyn:

Increadible! As I arranged that rag-pile back to it's chest, I found the missing ribbon I needed to finish up the couch O__o So, I finished up the couch (just cushions-short):

Tällainen komistus..
What a gorgeus piece of furniture..

Voihan hitsin vitsi.. hyvä säkä (minulta varmaan katkeaa jalka tai jotain vielä tänään kun nyt kävi noin hyvä munkki *koputtaa puuta*)
Otin jotain vaihekuvia tuosta prosessista, eli näin syntyi soffa:

Oh golly.. feeling lucky here (Yeah, I'll probably break a leg later on for having this luck now *knocking on wood here*)
I even took some photos of the various phases of making the couch:

1- Perusmuodot. Leikkasin selkänojan ja istuinosan vahvasta pahvista. Muotoilua helpottavat apuviivat. Leikkasin selkänojaan käsinojien paikat. Mallilevyjä kannattaa leikata kaksi, (toinen pari vähän pienempi) ohuesta pahvista. Niiden avulla on helppo tehdä ja mallintaa sohvan toppaukset.

1-Basic figure. I made both, the backrest and a seat-part from some thick cardboard. Drawed lines are in it to ease up the shapeing. I also cutted up places for the arm-rests on the back-rest part. You should first cut two doubles for them of thin cardboard (the other a bit smaller than the other). With them is easy to make the coating and paddings.

2- Muotoilin ja liimasin kädensijat erikseen pahvista. Selkänojan valmiita koloja voi käyttää apuna.
3- Liimasin käsinojat paikoilleen, jolloin torso on valmis verhoiltavaksi.

2- I cut up the arm-rests of thick cardboard and folded and glued them up seperately. You can use the cuts in the backrest-part to help in folding.
3- I glued the arm-rests in place, and so the torso was all ready for upholstering.

4-Aloitin päällystämisen käsinojista. Siirryin selkänojan reunoihin, ja liimasin selkänojatoppaukset paikoilleen (leikkasin ja verhoilin ne erikseen). Lopuksi istuinosa. Taakse leikkasin torson muotoa apuna käyttäen seluksen peittävän kangaspalan, jonka liimasin paikoilleen vasta lopuksi.

4- I started the upholstering of arm-rests, and continued on back-rest, and glued on the paddings too (I made them ready earlier). Finally I finished the seat part. On the back of the couch I placed a sever cloth to cover up the back.


5-Valmis koristeltavaksi. Helmaverho on liimattu erilliseen, päällystettyyn pahvikaistaleeseeen jonka liimasin kiinni istuinosan reunaan.

5- All ready for decorations. The skirt I made seperately on a piece of velvet-coated cardboard slice I glued on the line of the seat.

Pehmusteiden toppauksena käytin askarteluhuopaa, jonka liimasin valmiin pehmustetyynyn muotoon leikatulle pahville, ja päällystin mustalla sametilla.

I stuffed the paddings with a couple of layers of soft wool-fabric used on crafting. I glued the cut fabric on the shaped cardboard and coated it up with some black velvet.

Ei kommentteja: